بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد، احمد آخوندی روز شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ بابیان اینکه رضایت گردشگران در نوروز باید معیار خدماتدهی زیرساختهای گردشگری باشد، گفت: «یکی از مسائل مهمی که باید همزمان با توسعه گردشگری مورد توجه باشد، مربوط به رضایت گردشگران از یزد است.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد حس تجربه را یکی از لازمههای توسعه گردشگری دانست و گفت: «یزد باید مقصد سفر گردشگران باشد، باید با رعایت کدهای اخلاقی و اخلاقمداری بتوانیم ضمن حفظ پیوستهای فرهنگی، یزد را مقصد هرساله گردشگران کنیم.»
آخوندی بابیان اینکه تجدید آموزشها و توجه به چنین نکاتی برای خدماتدهی در نوروز ۱۴۰۱ ضروری است، تصریح کرد: «بخش خصوصی گردشگری خصوصاً شرکتهای عامل و تشکلهای گردشگری میتوانند در بررسی و پایش رضایتمندی گردشگران و سنجش کیفیت خدمات در یزد ورود کنند.»
او ادامه داد: «یزد باید در محتواسازی چنین مسائلی پررنگ ورود کند و باید بتوانیم در راستای مبارزه با ایران هراسی و اسلام هراسی، چهره واقعی یزد را در عرصه ملی و بینالمللی به تصویر بکشیم.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد هر گردشگر را سفیر فرهنگی یزد دانست و گفت: «هر گردشگر داخلی و خارجی سفیری فرهنگی برای معرفی یزد است، باید بتوانیم از این ظرفیت مهم بهخوبی بهرهمند شویم.»
آخوندی در پایان با تأکید بر اهتمام شهرداری یزد در بررسی چنین مسائلی تصریح کرد: «در این خصوص باید از ظرفیتهای گستردهای مانند شهرداری نیز استفاده کنیم.»
انتهای پیام/